tisdag 2 december 2014

Candy Cake / Tårta till fotografering

Äntligen börjar vintern komma till Skövde på riktigt! Älskar den krispiga luften och mysfaktorn som stiger till max! och det bästa är ... julgodis! Snart drar jag igång med olika sorters godis och bakverk som kommer få er att glänsa på julafton!

Jag fortsätter att göra tårtor till fotograf Julia (smash the cake fotograferingar), den här gånger var riktlinjen "Väääldigt tjejig". Först tänkte jag rosa, blommor och prinsesskronor.... men de kändes lite tråkigt även om det är super fint! Så jag körde på godistemat istället, det blev karameller, polkagris, mjukglass, klubbor och en stor rosett som fick toppa det hela! Alla dekorationer är gjorda i sugarpaste som jag färgat med geléfärger.






Här är sötnosen som smashade tårtan!

Varma vinterkramar,
Pauline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar