torsdag 13 november 2014

Cupcaketårta

Hej kära ni!
Jag har fått i uppdrag att baka tårtor till Julia som är en fantastiskt duktig fotograf i Skövde! De tårtor jag gör är med i hennes "Smash the cake" fotograferingar vilket innebär att ett barn sött som socker ska kleta, slå och äta tårtor, just nu är vi helt inne på cupcaketårtor!

Eftersom tårtan blir sockermos så har det ingen betydelse med fyllning, de består helt enkelt av sockerkaka, färgad grädde och roliga dekortaioner!

Formen jag använt mig av, ni hittar den HÄR 
Här är tårtan innan den blev "smashad!"
 
 
 
 På toppen har jag spritsat rosor och dekorerat med ett körsbär som jag gjort i sugarpaste, även lite
färgsprakande strössel får pryda toppen!


En något mosad tårta och en enorm söt kille som spanar in!





Den här bilden får avsluta, glöm inte kolla in Julias hemsida som ni hittar HÄR.
 

Igår fyllde jag och min pappa år! Vilket betyder KALAS! Så i helgen ska jag göra tårtor som jag tror kommer locka fram lite dräggel! På Lördag eller Söndag uppdaterar jag bloggen med recept och bilder!

Redan på tisdag nästa vecka har jag fått en ny cupcaketårta att göra, då kan ni förvänta er fler söta och fina bilder från Julias studio och mig!

 
Varma hälsningar,
Pauline
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar