onsdag 13 juni 2012

Student, Bal & Framtid

Efter 13 år i i skolan med prov, läxor, inlämningar, projekt, sena nätter och hårt slit har jag tagit studenten! Känns helt overkligt och nu efter att ha smält helgens festligheter och farväl så är det endå en tom känsla som letar sig fram bland alla lyckorus. Kommer sakna alla mina fina vänner och lärare.. men speciellt vännerna som jag såklart kommer träffa men inte lika ofta. Balen som är obligatorisk efter studenten var också helt underbar, gick med min bästa vän Dennis <3. I sommar är jag kock på sommarland och i höööst kanske jag ska plugga till konditor, har inte fått svar om jag kommit in än (Håll tummarna!). Här är lite kort från student, bal och min studenttårta!
 Här får jag en emaljerad skål från Leila´s general store, som sagt jag blev överlycklig! Bilden visar det väldigt tydligt xD

 Men den presenten som fick mitt hjärta att hoppa och slå extra hårt var ändå min alldeles egna isblå Kitchen Aid! Har testat den och den går som en dans, låter säkert dumt men jag kunde inte sluta le när den började vispa... ;)

 Här är min tårta som jag lyckades klämma in i mitt tajta schema under student veckan, trots min höga feber och trasiga hals fick jag den klar!

 Tårtan är fylld med rabarbermousse, glasscreme och spacklad med grädde. Den är även täckt i marsipan och dekorationerna är gjorda i sugarpaste.

 Kronan och mitt namn är såklart handgjort ;) Grunden är sugarpaste sedan har jag lagt på ett mönsterark som ni kan finna HÄR. Arket fäster du genom att pensla sugarpaste med vatten.


 Ska inte ta åt mig äran för den lilla studentmössan som min kära syster gjort, Bra jobbat syrran! ;)

 Här är jag och min kavaljer Dennis påväg till balen!

 Trots regn så blev dagen underbar, vi åkte i min farbrors Thunderbird ner till balen, gick vi på röda matten ner till lokalen där balen hölls och sedan var det festligheter hela natten lång!

Kunde inte fått en bättre helg, tack alla som gjorde både studenten och balen! <3


Och.... igår gjorde jag chokladfondant som jag ska berätta om här på bloggen hur det gick..... ;)


/P
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar