fredag 6 april 2012

kalori-bomb-mega-god-paj

Namnet på pajen säger väl det mesta ;)

 Pajskal

260 g mjöl
110 g smör
0,5 salt

vispa/mixa samman ingredienserna, tillsätt 1 msk vatten och arbeta in, tillsätt 1 msk vatten igen, om degen känns torr så kan du blanda i mer vatten, men bara så att degen går ihop. Låt vila i kyl 1 timme.
 Chokladkräm

200 g mandelmassa
50 g smör
3 ägg
3 msk mjölk
2 msk mjöl
3 msk kakao
0,5 tsk bakpulver

Smula sönder mandelmassan i en bunke, lägg i smör och blanda samman. Tillsätt ett ägg i taget, när smeten är slät så blandas de torra ingredienserna i. Häll i chokladkrämen i pajskalet. Grädda pajen på 175 grader i 20-25 minuter.
 Jag tyckte att det fattades något i pajen så jag la till hallon, men det kan man utesluta om man vill :)


Hoppas det smakar bra! :)
Glad påsk!

/P

1 kommentar:

  1. Hej igen pauline! Blir så glad när du uppdaterat bloggen igen! Tack! Denna ajen ser mumsig ut. Skule la kunna vräka i mej den själv trorja! HAHA!
    Jag friar inte påsk men jag jobbar som vanligt här på jobbet på nätterna och det är lite att göra och helt själv är jag! Blir tokigt snart! Men nu ska jag inte spy ut min galla över dig. förlåt. Ha det så bra och glöm inte fortästta baka för vi väntar här på bloggen. Du är sååååå ducktig. Ha det bra och lycka till i framtiden! Har du tagit studenten än eller är den på g snart? Du kommer att kunna leva på dina mästerverk skulle jag tro haha! Lyckat till i framtiden, hälsningar camilla

    PS. Vet inte om du läser mina kommentarer men jag väntar ed spänning på ett samtal eller brev från dig! DS.

    SvaraRadera