onsdag 25 april 2012

Gastronoord

Jag har fullt upp! Tar studenten i juni så bloggen har hamnat lite på sniskan (ajabaja), men för att kompensera detta ska ni få se bilder från gårdagens resa som jag och min klass gjorde till gastronord i Stockholm, det är en stooooor matmässa som bara sker var fjärde år! Det var sååå himla roligt och väldigt inspirerande! tänkte lägga ut lite bilder så ni också får se hur det såg ut och vad som fanns däär! :)

 Här är mässan!

 Det var verkligen gigantiskt och de tog oss lång tid att titta igenom alla "bås" med mat och maskiner. Mycket folk var det med ;) 

 Vi smakade på mycket god mat och på bilden ovan ser ni olika smaker och sätt man kan göra pasta på :)

 Tjock, krämig och len glass...... japp jag har smakat... och det var himmelskt.

 Sen kom vi till bakverken, jag flöt runt och var helt förundrad över alla fina kreationer! 

 På det här stället fick man peka ut vilken/vilka tårtor man ville smaka på.........

 ............ jag smakade den här chokladdrömmen samt en key lime pie bit, båda var goda men chokladtårtan slog nog allt!
 Höga fina tårtor, nog blir man inspirerad! 

 Macarons i alla färger! :)

 Här är macarons med guld! 

 Jag fick träffa självaste Leif Mannerströöm !! Han var lika mysig i verkligheten som på tv!

 Är generös med bilder på mig idag! ;)

Runt fyra åkte vi hem till Skövde igen. 

Ni får gärna kommentera, jag ser såklart era kommentarer och svarar alltid (svaren hamnar under era kommentarer)  ;) Om ni vill höra av er eller undrar något så får ni väldigt gärna maila till paulinelindh@hotmail.com

/P

2 kommentarer:

  1. Åh! Dit ska jag på fredag, vi ska dit med jobbet bjuder. också ska vi bo på first hotell precis bredvid det är jättefint. så kul ska de bli. men va niiinte på vinmässsan? kul att du har börjat uppdatera bloggen igen. jag tittar in varje dag här på jobbet. Lycke itill med examen nu och i framtiden/Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack Camilla! :)
      Det var verkligen en upplevelse, hoppas ni får det riktigt roligt! Vi var aldrig på vinmässam, dit skulle vi ha gått såklart :(
      Ha det så bra!! :D

      /P

      Radera