söndag 5 februari 2012

Tårta med tåg

I förra inlägget skrev jag att jag skulle göra en tårta till en kompis som gillar tåg, detta är gjort och här är resultatet! :)

 Den är fylld med blåbärsmousse och vaniljkräm samt spacklad med grädde.


 Antons favorit destinationen är Göteborg så varför inte ha med en liten "Göteborgsskylt" på tårtan! ;)


Alla dekorationer är gjorda av marsipan, meeeeen nästa gång ska jag definitivt använda mig av sugarpaste eller flowerpaste! ;) Jag hade ett märke på marsipanen som heter FunCakes och det är något jag inte tänker använda igen, den var snustorr! (trots att jag värmde den och blandade den med olja).

Nästa inlägg ska jag berätta mer ingående hur jag har gjort dekorationerna samt mousse! :)
/P


2 kommentarer:

  1. Tack snälla för den underbara tårtan, den var urläcker både till utseende och smak.Utsmyckningen var suverän och passade Anton perfekt. Vilket jobb du måste lagt ned med alla detaljer som du gjort. Tack än en gång och hoppas vi kan beställa fler tårtor i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Åh va kul att ni gillade den! :D det var en hel del jobb men helt klart värt det ;) Det är bara att ni hör av er när ni vill beställa igen! :)

    /P

    SvaraRadera