tisdag 31 januari 2012

Chokaldtårta med frukt

Förra veckan fick jag en förfrågan om att göra en chokladtårta.... och så blev de! ;) Jag fick göra lite som jag ville och jag kände att frukt passar så himla bra ihop med choklad, plus att det blir fräscht och inte så mastigt :)

 På tårtan hade jag gul kiwi, passionsfrukt, jordgubbar, björnbär, fikon och körsbär.

 Här har vi självaste tårtan innan den blev dekorerad :) Den bestod av vanilj- och chokladbottnar som jag varvade. Den har samma chokladkärm inuti som utanpå plus ett lager med hallonmousse.

 Här är all härlig frukt!!


Vackert och riktigt mumsigt! ;)

En vän till min fyller år på torsdag och vill såklart ha en tårta ;) Han har ett riktigt häftig intresse.... tåg! Så jag ska försöka få med detta på tårtan, jag ska inte avslöja för mycket eftersom han säkerligen kommer kika in här ;)


/P

1 kommentar:

  1. Tack för denna fina tårta som fyrgyller min natt här på jobbet. Ska bli kul o se va du hittar på i framtiden palinje! /Hälsa hem /Din camilla.

    SvaraRadera