torsdag 5 januari 2012

Hög chokladtårta med hallonmousse

Hoppas ni har haft en riktigt bra jul och nyår!
Nu vankas det trettondagsafton och jag har gjort en tårta som kanke kan vara något att bjuda på? :) Just den här höga, fina tårtan gjorde jag till min pojkväns mamma Åsa som fyllde år den 3 januari. Jag tror jag ska döpa om den till Åsas chokladtårta faktiskt eftersom det är en tårta jag själv knåpat ihop ;)

De långa Chokladplattorna är gjorda såhäär:
Smält choklad och penslade ut på ett bakplåtspapper,  låt torka :)
Såhär såg tårtan ut inuti, det är 2 chokladbottnar och en vaniljbotten i mitten. Den är fylld med hallonmousse och utanpå är det chokladkräm samt hallon :)


Det kan vara svårt att hitta hemsidor som bara har bakprylar men här är några sidor där du bland annat kan hitta redskap, marsipan, färg, bakformar och glitter mm.


/ P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar