lördag 24 december 2011

GOD JUL

Good jul allihopa! Äntligen är det julafton, den mysigaste högtiden av dom alla!.. enligt mig ;) Om det är så att ni fortfarande har lite julstök kvar och kanske en och annan godis kvar att göra så får ni nu mitt sista julgodis recept, det bästa till sist helt enkelt!

Mörk chokladfudge
ca 40 bitar

Ingredienser:
3 dl vispgrädde
3 dl socker
1 dl mörk sirap
50 g smör
2 msk glykos
100 g mörk choklad

 Koka upp grädde, sirap och socker i en tjockbottnad kastrull. Koka upp till 120 grader och det är viktigt att fudgen kommer upp i temperatur :)
När smeten är uppe i temp så rörs glykos och smör i, låt koka 1 min och häll sedan i chokladen. Häll upp i en form 20x30, fudgen kan stelna i rumstemperatur.

Färdigt! :)
Jag måste säga att detta är det godaste julgodiset som står på vårt bord i år!


Från mig till er alla, en riktigt god jul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar