onsdag 15 februari 2012

Muffinssemlor!

Varför inte kombinera två populära bakverk, muffins & semlor, detta blir då muffinssemlor! Dom är mindre och inte alls lika mättsamma dessutom fyllda med vaniljkräm.... kan det bli bättre? ;-)

12-15 st
Ugn: 175 grader

Ingredienser:
200 g smör
3 dl mjölk
3 dl socker
3 ägg
6 dl mjöl
3 tsk bakpulver
1/2 tsk kardemumma (Går självklart att utesluta)

Så här gör du:
Börja med att smälta smör. 

 Vispa ägg och socker fluffigt.

 Blanda smör och mjölk och vispa ner i äggblandningen.

 Blanda mjöl, bakpulver och ev. kardemumma och vänd ner i smeten.

 Fyll muffinsformarna till 3/4, grädde på 175 grader i 20 min.

 Jag fick lite smet över så jag gjorde mini muffinssemlor med ;) Dessa gräddade jag i 15 minuter.

 Efter gräddning :)

 Minisarna!

 Jag är inte jätte förtjust i mandelmassa, jag föredrar hellre vaniljkräm, så det är vad jag har fyllt dom med ;)

 Grädde!

 Detta är resultatet!

 Fikadags och pappa högg in! ;)

/ P










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar