lördag 5 november 2011

Biscotti

Att ha något till kaffet är väl aldrig fel? Biscotti är super gott och det blir aldrig gammalt på det sättet att det blir torrt, smaklöst eller tråkigt! Nu har jag bakat dessa och det är faktiskt väldigt enkelt och inte allas krångligt!

Såhär gör du:


Börja med att blanda 4 dl mjöl, 2 dl socker, 0,5 tsk bakpulver och 1,5 tsk vaniljsocker.

Arbeta sedan i två ägg och tillsist sötmandeln. Det blir en väldigt kletig "deg". 

 Rulla två längder och lägg dessa på en plåt med bakplåtspapper.

 Grädda i ugnen på 175 grader i 20 minuter så dom blir krispiga på ytan.

Passa på att skära upp kakorna när de ännu är varma. Rosta sedan biscottin på 100 grader i 45 minuter. 

Såhär blev det! jag hittade en gammal glasbruk som det legat pasta i som fick bli min nya biscottiförvaring.



Det är alltid kul att ge bort sådan man gjort själv och väldigt kul att få! så därför ska min faster madeleine och hennes familj få en liten bruk med biscotti eftersom vi är bortbjudna dit idag! :) 

2 kommentarer:

  1. Mums! Älskar sådana, ser riktigt proffsigt ut! Du är duktig :) /Erika

    SvaraRadera
  2. Tack min kära! jag kan baka och ta med mig till dig när vi ses!

    SvaraRadera