fredag 27 juni 2014

Födelsedagstårtor, fortsättning följer.....


Imorgon har jag fått göra min pojkväns systers födelsedagstårtor! Jag fick fria händer, så länge det var frukt som garnering! Ni kommer få se lite hur jag ligger till såhär dagen innan och vad som kan vara bra att tänka på! Jag har gjort 2 tårtor som är 20 cm, jag har blandat vanilj och chokladbottnar i tårtorna. Fyllningarna är Nutellafluff, Vaniljkräm och färska jordgubbar! Imorgon kommer jag spritsa grädde runt och ovanpå tårtorna (ska visa er en fin spritsningsteknik då!), lägga på massa frukt och bär samt dekorera med marsipanrosor och text!


Här är första tårtan, den har 2 vaniljbottnar och 1 chokladbotten! Grundlagret är färska jordgubbar och vaniljkräm!



Andra tårtan har 2 chokladbottnar och 1 vaniljbotten. Bottenlagret är även här färska jordgubbar och vaniljkräm!


Tårtorna har fått ett andra lager med nutellafluff och fått sitt lock, dags att stryka upp med grädde!


En redig klick grädde ska det vara när man stryker upp tårtan! 

Båda tårtorna står i kylen och där ska dom vila tills imorgon! Jag fyller alltid tårtorna dagen innan så att dom ska "götta" till sig och dessutom smakar dom mycket godare dagen efter!
 
Imorgon kommer ett nytt inlägg på spritsning och slutresultatet!
 
Love, P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar