måndag 14 november 2011

Minidammsugare!

Jag har velat testa att göra dammsugare ett bra tag nu så när jag fyllde år passade jag på att bjuda på det! :)

Ingredienser:
50 g mjukt smör
5 dl kaksmluor (jag hade en misslyckad tårtbotten som fick bli sönder smulad)
2 tsk kakao
200 g marsipan
Arrakessens eller punsch efter smak




Börja med att röra smör och kaksmulor krämigt.
 
Tillsätt sedan kakao.

 Rulla sedan degen till 2-3 delar och frys in.

Kavla ut marsipanen till ca 2 mm och lägg en kakrulle och linda in den i marsipanen. 

Såhär!  

 Dela rullarna i små bitar och doppa ändarna i choklad.


Inte så svårt va? ;)

Ps. Glöm inte kolla in min nya kategori tårtor! :)

2 kommentarer:

  1. DOM ÄR SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄTTE FINA PAULINE! SUUUUUPPPER!

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt att höra! Ibland är de skönt när de inte är så himla komplicerat hela tiden ;)
    Varma hälsningar
    Pauline/ i am baking

    SvaraRadera